PC Oyuncularının Çoğu Zaman Eski Oyunlar Oynadığı Bildirildi

Hoş Geldiniz

Türkiye'nin ilk ve tek yapay zeka destekli en modern arayüzüne sahip oyuncu forumuna hoşgeldin!

Şimdi Kaydol

senseibey

Üye
Kayıt
3 Mart 2025
Mesaj
113
Tepki
57
Şehir
Trabzon
WOS Coin
47
PC oyunları popülerlik kazanıyor, ancak birçok PC oyuncusunun yeni çıkanlardan çok eski oyunlara ilgi duyduğu anlaşılıyor. Bu bilgi, PC oyuncuları ve alışkanlıkları hakkında bazı önemli istatistikleri paylaşan bir video oyunu pazarı istihbarat şirketinin raporundan geliyor.

Steam'deki PC oyuncuları, konsol dışı oyun çeşitliliğinin hızla popülerlik kazandığının farkında olabilir. Steam, 2024 boyunca birden fazla rekor kırdı ve Mart 2025'in başlarında Steam, platformda 40 milyon eşzamanlı kullanıcıyı geçerek yeni oyuncu kilometre taşına ulaştı . Sıcak yeni sürümler bu sayıları geçici olarak yükseltmeye yardımcı olsa da, bu yeni rapor birçok oyuncunun daha eski oyunlara bağlı kalma eğiliminde olduğunu gösteriyor.

Newzoo yöneticisi Ben Porter, PC Gamer ile paylaştığı bir raporda , PC'de oyun oynamanın giderek popülerleştiğini, ancak platformdaki oyuncuların öncelikle popüler ve eski oyunlara bağlı kaldığını belirtti. Porter, 2023'teki 873,5 milyondan 2024'te 907,5 milyon PC oyuncusu olacağına inanıldığını belirtiyor. Bu arada, konsol oyunculuğunun 2024'te 653 milyona ulaşacağı tahmin ediliyor. 73.000 oyuncuyla yapılan bir anket, oyuncu saatlerinin %67'sinin en az altı yıllık oyunlara harcandığını, oyun süresinin %25'inin iki ila beş yıllık oyunlara ayrıldığını ve oyun süresinin yalnızca %8'inin iki yıldan daha eski, daha yeni video oyunlarına ayrıldığını gösteriyor.


1742405757880.webp


PC Oyuncuları Hangi Eski Oyunlara Yöneliyor?​

Rapora göre, PC oyuncularının eski oyunlarda harcadığı saatlerin %67'sinde popüler olan bir dizi başrol oyunu yer alıyordu. Fortnite bu saatlerin yaklaşık %5,4'ünü alırken, Dota 2 %5,8'ini aldı. Roblox ve League of Legends ise %6'nın üzerindeydi. Ancak, bu araştırmanın 73.000 oyuncuyu ankete tabi tuttuğunu ve 10.000 oyundan alınan verilere baktığını belirtmekte fayda var. Başka bir deyişle, anket katılımcıları tüm PC oyuncularının yalnızca %0,008'ini oluşturuyor, bu nedenle her bir PC oyuncusunun alışkanlıklarına bakılabilseydi harcanan gerçek zaman yüzdesi farklı olabilirdi.

PC oyunlarının popülerliği artmaya devam ederken, PC oyunlarının yakın gelecekte bir milyar oyuncuya ulaşabileceğini hayal etmek zor değil. PC oyunları oldukça pahalı olabilir, bir oyun konsolundan başlamak için yüzlerce dolar daha fazla maliyete sahip olabilir, ancak birçok oyunun keyfini çıkarmak için güçlü PC'lere gerek yoktur. Eski oyunların sistem gereksinimleri daha düşüktür ve Stardew Valley gibi büyük indie hitleri oynamak için güçlü sistemlere ihtiyaç duymaz. ABD'de gümrük vergilerinin oyunların ve PC bileşenlerinin maliyetini etkileme potansiyeliyle , PC oyuncularının daha eski, grafiksel olarak daha az talepkar oyunları oynama eğilimi hakim olmaya devam edebilir.
 
Back