Türkiye'de kısa bir süre önce satışa sunulan en yeni Tesla Model Y için heyecan verici bir seçenek daha kullanıma sunuldu. Şirket, bu popüler elektrikli SUV'un çift motorlu uzun menzil versiyonu için yurt dışında "Hızlanma Takviyesi" adında bir yazılım paketini piyasaya sürdü. 2.000 dolarlık bir bedelle edinilebilen bu özellik otomobilin elektrik motorlarından tam 100 ilave beygir gücü elde edilmesini mümkün kılıyor. Bu sayede aracın 0'dan 100 km/s'ye ulaşma süresi 4,6 saniyeden dikkat çekici bir şekilde 4,2 saniyeye iniyor. Türkiye'deki başlangıç fiyatı 1.866.203 TL olan bu model için sunulan bu performans yükseltmesi özellikle daha dinamik bir sürüş deneyimi arayan kullanıcıların ilgisini cezbedebilir.
Yeni Model Y'nin iç mekanında da önemli değişiklikler yapılmış. Mevcut Model 3'ten farklı olarak bu modelde geleneksel bir sinyal kolu yer alıyor. Vites seçimini tamamen dokunmatik ekrana entegre eden Tesla yeni Model Y'de şerit şeklinde RGB ambiyans aydınlatması kullanmış ve arka yolcular için de küçük bir ekran konumlandırmış. Bu ekran üzerinden aracın bazı ayarları kontrol edilebiliyor ve çeşitli multimedya içerikleri görüntülenebiliyor. Ön tampona yerleştirilen kamera ve kabin içindeki gürültüyü önemli ölçüde azaltan akustik camlar sürüş konforunu artırıyor. Arka koltukların tek bir düğmeyle elektrikli olarak katlanabilmesi ve geniş cam tavanın korunması iç mekanın kullanışlılığını ve aydınlığını artırıyor. Ses sistemi de geliştirilerek 14 hoparlör yerine 16 hoparlörle zenginleştirilmiş ve 250 kW'a kadar hızlı şarj imkanı sunuluyor. İlk modelde eksikliği hissedilen soğutmalı ön koltuklar da yeni Model Y'de sunulan konfor özelliklerinden biri olarak dikkat çekiyor.
Yeni Tesla Model Y'nin fren sisteminde de dikkat çekici bir yenilik bulunuyor. Mevcut Model Y'de fren pedalına basıldığında doğrudan mekanik frenler devreye girerken yeni modelde bu durum farklı bir yaklaşımla ele alınıyor. Yeni araçta fren pedalına uygulanan basınca göre sistem rejeneratif frenlemeyi ne kadar süreyle kullanacağına veya fiziksel frenleri devreye sokup sokmayacağına kendisi karar veriyor. Bu sayede fren pedalına basıldığı anlarda bile rejeneratif frenleme yoluyla enerji geri kazanımı sağlanabiliyor. Önceliği rejeneratif frenlemeye veren Tesla bu sayede aracın genel verimliliğini ve menzilini artırmayı amaçlıyor. Bu yaklaşım aynı zamanda fren disklerinin ömrünü uzatırken daha yumuşak ve kontrollü bir frenleme deneyimi sunuyor. Otonom sürüş teknolojilerine odaklanan şirket yeni Model Y'ye biri yerleşik otonom sürüş sistemi tarafından elektronik olarak kontrol edilen diğeri ise sürücünün doğrudan müdahalesiyle çalışan iki ayrı hidrolik fren devresi entegre etmiş durumda. Bu çiftli sistem ister manuel ister otonom modda kullanılsın Model Y'nin tutarlı ve öngörülebilir bir frenleme performansı sunmasına olanak tanıyor. Tamamen "brake-by-wire" teknolojisine geçiş yapmayan Tesla yapılan iyileştirmelerle rejeneratif ve hidrolik frenleme arasındaki geçişin artık çok daha akıcı ve hissedilmeyen bir şekilde gerçekleştiğini belirtiyor.
Yenilenen Tasarım Detayları ve Farklı Menzil Seçenekleri
Yeni Model Y dış tasarımında yapılan ön ve arka bölüm güncellemeleriyle modern bir görünüm sergiliyor. Otomobilin ön yüzünde artık ince yapılı ve LED bir şeritle birbirine bağlanan farlar göze çarpıyor. Arka kısımda da yatay bir LED aydınlatma unsuru kullanılarak yeni Model Y'ye daha keskin ve çağdaş bir ifade kazandırılmış. Teknik özelliklere bakıldığında farklı jant boyutlarına göre çeşitli menzil değerleri sunuluyor. 19 inç jantlı çift motorlu uzun menzil seçeneği için 719 km, 20 inç jantlı aynı versiyon için 662 km, 19 inç jantlı tek motorlu standart menzil için 593 km ve 20 inç jantlı tek motorlu standart menzil içinse 559 km "CLTC" normuna göre menzil belirtiliyor. Fabrika verilerine göre yeni Model Y'nin çift motorlu versiyonu 0-100 km/s hızlanmasını 4,3 saniyede tamamlarken tek motorlu versiyonu bu hıza 5,9 saniyede ulaşıyor. Önceki nesle göre daha iyi bir ivmelenme sunan bu model için şu an "Performans" adında özel bir versiyon bulunmasa da Tesla'nın bu yönde çalışmalarını sürdürdüğü ve gelecekte tanıtımını yapacağı öngörülüyor.Yeni Model Y'nin iç mekanında da önemli değişiklikler yapılmış. Mevcut Model 3'ten farklı olarak bu modelde geleneksel bir sinyal kolu yer alıyor. Vites seçimini tamamen dokunmatik ekrana entegre eden Tesla yeni Model Y'de şerit şeklinde RGB ambiyans aydınlatması kullanmış ve arka yolcular için de küçük bir ekran konumlandırmış. Bu ekran üzerinden aracın bazı ayarları kontrol edilebiliyor ve çeşitli multimedya içerikleri görüntülenebiliyor. Ön tampona yerleştirilen kamera ve kabin içindeki gürültüyü önemli ölçüde azaltan akustik camlar sürüş konforunu artırıyor. Arka koltukların tek bir düğmeyle elektrikli olarak katlanabilmesi ve geniş cam tavanın korunması iç mekanın kullanışlılığını ve aydınlığını artırıyor. Ses sistemi de geliştirilerek 14 hoparlör yerine 16 hoparlörle zenginleştirilmiş ve 250 kW'a kadar hızlı şarj imkanı sunuluyor. İlk modelde eksikliği hissedilen soğutmalı ön koltuklar da yeni Model Y'de sunulan konfor özelliklerinden biri olarak dikkat çekiyor.
Yeni Tesla Model Y'nin fren sisteminde de dikkat çekici bir yenilik bulunuyor. Mevcut Model Y'de fren pedalına basıldığında doğrudan mekanik frenler devreye girerken yeni modelde bu durum farklı bir yaklaşımla ele alınıyor. Yeni araçta fren pedalına uygulanan basınca göre sistem rejeneratif frenlemeyi ne kadar süreyle kullanacağına veya fiziksel frenleri devreye sokup sokmayacağına kendisi karar veriyor. Bu sayede fren pedalına basıldığı anlarda bile rejeneratif frenleme yoluyla enerji geri kazanımı sağlanabiliyor. Önceliği rejeneratif frenlemeye veren Tesla bu sayede aracın genel verimliliğini ve menzilini artırmayı amaçlıyor. Bu yaklaşım aynı zamanda fren disklerinin ömrünü uzatırken daha yumuşak ve kontrollü bir frenleme deneyimi sunuyor. Otonom sürüş teknolojilerine odaklanan şirket yeni Model Y'ye biri yerleşik otonom sürüş sistemi tarafından elektronik olarak kontrol edilen diğeri ise sürücünün doğrudan müdahalesiyle çalışan iki ayrı hidrolik fren devresi entegre etmiş durumda. Bu çiftli sistem ister manuel ister otonom modda kullanılsın Model Y'nin tutarlı ve öngörülebilir bir frenleme performansı sunmasına olanak tanıyor. Tamamen "brake-by-wire" teknolojisine geçiş yapmayan Tesla yapılan iyileştirmelerle rejeneratif ve hidrolik frenleme arasındaki geçişin artık çok daha akıcı ve hissedilmeyen bir şekilde gerçekleştiğini belirtiyor.