Nvidia DLSS 4.0 Desteği Alan Yeni Oyunlar Duyuruldu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Abyss
  • Başlangıç Tarihi Başlangıç Tarihi
Hoş Geldiniz

Türkiye'nin ilk ve tek yapay zeka destekli en modern arayüzüne sahip oyuncu forumuna hoşgeldin!

Şimdi Kaydol

Abyss

Üye
Kayıt
11 Mart 2025
Mesaj
1,203
Tepki
79
Şehir
ZNG, TUR
WOS Coin
46,604
Ekran kartı devi Nvidia, kısa bir süre önce tanıttığı devrim niteliğindeki DLSS 4.0 teknolojisini oyun dünyasına yaymaya devam ediyor. Şirket, özellikle kare üretiminde çığır açan Multi Frame Generation (çoklu kare oluşturma) özelliğiyle öne çıkan DLSS 4.0'ın, bu hafta itibarıyla 8 farklı yapımda daha oyuncuların deneyimine sunulacağını duyurdu.

DLSS 4.0

DLSS 4.0: Oyun Deneyimini Yeniden Tanımlıyor​

Deep Learning Super Sampling (Derin Öğrenme Süper Örnekleme) olarak açılan DLSS, düşük çözünürlükte işlenen görüntülerin yapay zekâ algoritmaları sayesinde yüksek çözünürlüğe yakın bir kaliteye ulaştırılmasını sağlayan çığır açan bir teknoloji. DLSS 4.0 ise bu temel prensibi bir adım öteye taşıyarak Multi Frame Generation (çoklu kare oluşturma) özelliğini devreye sokuyor. Bu yenilik sayesinde ekran kartları, aynı işlem gücüyle daha fazla sayıda kare üretebiliyor, bu da hem akıcı bir oyun deneyimi sunuyor hem de ekran kartı belleği (VRAM) kullanımını optimize ediyor.

Nvidia'nın yaptığı resmi açıklamaya göre, bu hafta itibarıyla 8 yeni oyun daha DLSS 4.0 teknolojisinin nimetlerinden faydalanabilecek. Şirket yetkilileri, bu listenin önümüzdeki haftalarda yeni oyunların eklenmesiyle birlikte genişlemeye devam edeceğinin de altını çiziyor. İşte DLSS 4.0 desteğine kavuşan o heyecan verici yapımlar:
  • MechWarrior 5: Clans
  • New World: Aeternum
  • Spirit of the North 2
  • Bodycam
  • Lost Skies
  • Mandragora: Whispers of the Witch Tree
  • Empyreal
  • Necrophosis
Nvidia, DLSS 4.0'ı ilk olarak yeni nesil RTX 50 serisi ekran kartlarıyla birlikte duyurmuş olsa da, bu teknolojinin RTX 40 serisi kartlarda da kullanılabileceği belirtilmişti. Ancak RTX 40 serisi kartlar, çoklu kare oluşturma özelliğinden mahrum kalacak. Buna karşılık Nvidia'dan gelen bilgilere göre, şirket RTX 50 serisinde olduğu gibi RTX 40 serisi ekran kartları için de kare üretimi tekniğini önemli ölçüde iyileştirdi. Bu geliştirilmiş yeni DLSS sürümünün, mevcut oyunlarda daha stabil ve yüksek FPS değerleri sunmasının yanı sıra, ekran kartı belleği kullanımını azaltacağı ve giriş gecikmesini düşüreceği öngörülüyor.
 
Back