Elden Ring Nightreign İncelemesi: FromSoftware'den Beklenmeyen Bir Rogue-Like

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Abyss
  • Başlangıç Tarihi Başlangıç Tarihi
Hoş Geldiniz

Türkiye'nin ilk ve tek yapay zeka destekli en modern arayüzüne sahip oyuncu forumuna hoşgeldin!

Şimdi Kaydol

Abyss

Üye
Kayıt
11 Mart 2025
Mesaj
1,379
Tepki
85
Şehir
ZNG, TUR
WOS Coin
52,520
FromSoftware'in yeni oyunu Elden Ring Nightreign, oyunseverleri şaşırtan bir yapıya sahip. Pek çok oyuncunun bir "souls-like" beklediği oyun, bunun yerine hızlı tempolu bir "rogue-like" deneyimi sunuyor. Nightreign'in, Elden Ring'in temel oynanış mekaniklerini ve temposunu baştan aşağı değiştirdiği belirtiliyor. Bu durum, bazı oyuncular için olumlu, bazıları için ise olumsuz bir etken olabilir.

Elden Ring Nightreign

Elden Ring Nightreign Bir Rogue-Like Deneyimi Sunuyor​

Oyunun büyük "Elden Ring" ismini taşıması, çoğu kişinin bunun tamamen souls-like bir deneyim olacağını düşünmesine neden oldu. Ancak Elden Ring Nightreign, temel oynanış mekaniklerini ve temposunu baştan aşağı değiştiriyor. Oyun, Elden Ring'in ve yıllardır bilinen souls mekaniklerini kendisine uyarlayarak daha basitleştirilmiş ve çok daha hızlı bir tempoda deneyimlenecek şekilde geliştirilmiş.

Nightreign'i tek başına oynamak neredeyse imkânsız. Oyun, tamamen üç kişilik bir deneyim üzerine kurgulandı. Bu durum, oyunun keyfinin de tamamen bu yönde ortaya çıkmasını sağlıyor. Oyuncular, eşleştirme sistemi sayesinde diğer oyuncularla ekip olabiliyor. Tek kişilik deneyimin yetersiz kalması, oyuncuların çevrim içi bir şekilde diğer insanlarla oynamayı tercih etmesine neden oluyor. Ekibin uyumu, oynanış deneyimini doğrudan etkiliyor.

Keşif Gezisi Sistemi ve Zaman Baskısı​

Nightreign'de "expedition" yani keşif gezisi sistemi bulunuyor. Oyunun ana unsurunu oluşturan rogue-like yapısı tam da bu noktada kendisini gösteriyor. Tanıdık ana üssümüz olan Roundtable Hold'daki yerimizi aldıktan sonra sırayla keşif gezilerine başlanıyor ve haritadaki yerimizi alıyoruz. Ekiple birlikte haritaya indikten sonra izlenecek rotalar hayati önem taşıyor çünkü bir keşif gezisi üç farklı aşamadan oluşuyor. Oyunda gün sistemi bulunuyor ve haritaya indikten sonra ilk güne başlanıyor.

Oyunda zaman sınırı bulunuyor ve kaybedilen her saniye ciddi şekilde cezalandırılıyor. Bu yüzden ekip ile oynarken haritada sürekli karşınıza çıkan kritik noktaların peşinde koşmak, tüm bunları ekip çalışmaları yaparak hızlıca tamamlamaya çalışmak ve yavaş yavaş güçlenerek zorlu düşmanların peşinden gitmek gerekiyor. Oyun başlar başlamaz takımın bir liderinin olması ve harita boyunca gidilecek yerleri hiç vakit kaybetmeden sürekli olarak işaretlemesi çok önemli çünkü kaybedilen her saniye, günün sonunda karşınıza çıkacak olan zorlu düşmanlara karşı şansı azaltarak keşif gezisinin başarısızlıkla sonuçlanmasının şansını artırıyor.

Elden Ring Nightreign inceleme

Oyun İçi İlerleme ve Gece Modu​

Ekiple birlikte uçarak haritaya giriş yaptıktan sonra ilk gün başlıyor. Sunulan alan, alev çemberi aracılığıyla daralmadan önce en uzak noktaları olabildiğince temizlemeye, önümüze çıkan engellerle yüzleşerek sürekli güçlenmeye çalışılıyor. Yakınlarda kilise yer alıyorsa can iksiri limiti artırılıyor, harabeler yer alıyorsa oradaki düşmanlarla yüzleşip, mekânın kendi "boss"u kesildikten sonra ortaya çıkan seçim ödülü içerisinden istenilen ödül seçiliyor. "Boss" düşmanları kesildikten sonra ortaya çıkan bu seçim ödülü, rogue-like oyunlardaki klasik "Hangi ödülü istediğini seç" mantığından ibaret. Aynı şekilde ortaya çıkan bu ödüllerin de kesilen düşmana göre mavi, mor ve sarı olmak üzere değerlerini yansıtan renkleri bulunuyor. En kaliteli ödüller sarı olanlardan çıkıyor.

Oyunda karşılaşılan her düşmandan ruh toplanıyor. Bu zaten aşina olunan klasik souls mantığı. Bu ruhlar, bütün takıma da gidiyor yani birinin kestiği düşmandan bütün ekip faydalanıyor. Ruhlar biriktikçe de "Grace" yani "Bonfire" noktaları aracılığıyla karakter seviyesi atlatılıyor. Burada seviye ve "Grace" mantığı, Elden Ring veya diğer oyunlardan bilinen kayıt, dinlenme, karakter geliştirme ekranları değiller. Oyunda seviye atlanarak karakter geliştiriliyor ancak detaylı bir geliştirme ekranı bulunmuyor. Tek tuşla karakterin bütün değerleri otomatik olarak gelişiyor. Nightreign, çok hızlı bir tempo üzerine inşa edildiği için karakterin her bir niteliği tek tuşla ayarlanabiliyor.

Oyun içerisindeki ilk gün, çember iyice daralıp o günün ana "boss"u ile karşılaşılacak ağacın gölgesinin altına gelene kadar sürekli olarak ruh toplayıp, iksir sayısını artırıp, yeni eşyalar bularak güçlenmeye çalışmakla geçiyor. Gün içi kısımlar gerçekten zorlu ve heyecanlı olabiliyor. Bazı düşmanların seviyeleri gerçekten yüksek ve onlarla yüzleşmeden önce iyice güçlenip iyi bir sinerji yakalamak gerekiyor. Ödülleri de o yönde güçlendiriyor. Çember iyice daralıp akşam olunca da o günün ana düşmanını yenip ilk gün bitiriliyor. İlk gün bitince ise doğrudan ikinci güne başlanıyor, harita içerisinde keşfedilmeyen yerlere doğru koşuluyor ve yine güçlenme döngüsüne giriliyor fakat bu sefer daha zorlu ve yeni düşmanlar da oyuncuları bekliyor. İkinci gün de aynı şekilde çemberin daralıp akşam olmasıyla ve daha güçlü bir ana düşman ile yüzleşilmesiyle son buluyor. Bu ikinci günün sonuna kadar karakterlerin en güçlü noktalarına ulaşmaları gerekiyor çünkü artık üçüncü gün bulunmuyor. Doğrudan keşif gezisini tamamlayacak olan asıl ana düşman ile yüzleşmek adına ışınlanılıyor.

Elden Ring Nightreign oyun


Bu son ana düşman ile yüzleşildiğinde kazanılırsa o keşif gezisi tamamen tamamlanmış, kaybedilirse de tamamlanmamış yani yeniden yapılması gerektiği bir nitelikte oluyor. Oyunda birçok keşif gezisi bulunduğu ve bunlar giderek gerçekten zorlaştığı için bir keşif gezisini tamamlayıp bir ana düşmanı yenmek oyunu sonlandırmıyor. Elden Ring Nightreign'in şu anki içerikleriyle yaklaşık 50 saate yakın bir oynanış ömrü olduğu söylenebilir. Keşif gezileri, geneli itibarıyla biraz zamana karşı yarış niteliğindeler ve doğru kurgulanmış bir ekip çalışmasıyla birlikte bu zamana karşı yarışmak gerçekten çok keyifli bir hâle geliyor. Kötü bir ekip ile oynandığında adeta çileye dönüşüyor çünkü keşif gezileri hata yapmayı pek kabul etmiyor. Eğer ekip olarak doğru yerlere gidip karakter güçlendirilemezse veya saçma sapan noktalarda çok zaman kaybedilirse keşif gezisinin kesinlikle başarısızlıkla sonuçlanacağı tahmin edilebiliyor ancak orada sonlandırılamıyor, tamamen yenilene kadar oynamak zorunda kalınıyor çünkü bu gezileri terk etmenin de oyun içinde bir cezası bulunuyor.

Karakter Seçimi ve Sinerji Oluşturma​

Seçilen karakterler ve ana düşmanlara karşı yapılacak hazırlık, oynanış esnasında çok önemli. Elden Ring Nightreign'de toplamda 8 adet oynanabilir karakter bulunuyor ve her bir karakterin oldukça farklı bir oynanış stili mevcut. Nightreign'deki karakterler, yetenek sistemlerine sahipler. Yani Elden Ring'den tanıdık silah yetenekleri devam ederken bir de kullanılan karakterin yetenekleri olmak üzere oynanış çeşitliliğinde artış gerçekleşmiş.

Oyunda bulunan her karakterin kendine özel yetenekleri ve kendi oynanış stilleri bulunuyor. Bazı karakterler "strength" üzerine kuruluyken bazıları da "dexterity" gibi değerler üzerine kurulu olabiliyor. Yani karakteri tanımak ve oynanış esnasında karşınıza çıkacak eşyaları da ona göre seçmek önemli bir yer tutuyor. Oyundaki karakter çeşitliliği ve bu karakterler ile oluşturulabilen sinerjiler, yetenekler oldukça beğeniliyor. Oyundaki ana düşmanların belirli zayıf noktaları bulunuyor ve oyun bunu keşif gezisi başlatmadan önce gösteriyor. Dolayısıyla ekip olarak seçilecek sinerjiyi buna göre belirlemek ve her zaman yanınızda bir tane uzakçı bulundurmak önemli olacaktır.

Eğer çok iyi oynandığına inanılıyor ve gün içerisinde çok güçleniliyorsa bu zayıf noktaları dert etmeye pek gerek kalmıyor fakat ana düşmanlar şaşırtıcı derece zor olabiliyorlar ve bütün takım aynı anda yenildiği an oyun bitiyor. Bir ekip arkadaşı düştüğünde onu sınırsız olarak geri kaldırılabiliyor. Tabii bu ana düşman dövüşleri için geçerli çünkü gün içerisinde ekip arkadaşı düştüğünde onu kısa süre içerisinde kaldırılmazsa bir seviye kaybederek doğuyor ve seviyeyi geri kazanması için ruhları geri toplaması gerekiyor.

Gün içerisinde karakterlerin yeterince güçlenmesinin oldukça önemli olduğu zaten belirtiliyor. Bu yüzden ekipçe yapılacak rota keşif gezisinin kaderini belirleyen ana unsur olacak. Rotlar doğrultusundaki düşman çeşitliliğinden ne pozitif ne de negatif olarak etkilendiğini söyleyenler var. Nightreign'in bu konuda artıları olduğu kadar eksileri de bulunuyor. Öncelikle oyundaki yeni düşman sayısı gerçekten çok az. Özellikle gün içerisinde görülen düşmanların neredeyse tamamıyla Elden Ring içerisinde birebir karşılaşıldığı belirtiliyor. İş gün sonu "boss" düşmanlara gelince de burada eski Dark Souls oyunlarından düşmanlarla karşılaşılabiliyor.

Elden Ring Nightreign oyun için görsel


Ana düşmanlarda ise durum farklı. Bunlar gerçekten özgün bir biçimde, üç kişiye karşı savaşacak şekilde tasarlanmışlar. Daha çok alan hasarı üzerine kurgulular ve gerçekten de zor mücadeleler sunuyorlar. Elden Ring Nightreign'i ilk kez ekip ile oynarken akıllardaki en büyük soru işareti, souls oyunlarındaki mücadeleyi, oyuncunun elde ettiği tatminliği üç kişilik bir macerada nasıl hissettirecekleri oldu. Gün sistemi ve bu günlerin sonundaki düşmanların üstesinden gelmesi kolay olsa da keşif gezisinin sonundaki düşman ile karşılaşıldığında işler gerçekten değişiyor. O devasa alanda yalnız olunmadığı bilinse de bu düşmanlar ile karşılaşmak gerçekten zorlu oluyor ve onları yenmek o tatminliği veriyor. Genelde her bir ana düşman için 5 kez keşif gezisi yapmak gerektiği belirtiliyor. Zaten keşif sürecindeki bütün hazırlığın da o son düşman için olduğunu bilmek o dövüşteki heyecanı epey bir artırıyor çünkü hata payı bulunmuyor.

Elden Ring Nightreign'i iş birliğine dayalı oynarken hiç beklenmedik kadar eğlenceli bulunuyor. Nightreign, Elden Ring'in ismini kullanan ucuz bir çevrim içi kopya değil ve doğru beklentilerle oynanırsa bir ekip için fazlasıyla eğlenceli. Souls türünün co-op oyunlara uyarlanışı daha önce farklı şekillerde görülmüştü ancak hem rogue-like hem de souls türünün birleşiminin herhangi bir şekilde bir çevrim içi oyuna uyarlandığına daha önce şahit olunmadığı belirtiliyor. Nightreign, bu açıdan da özgün bir oyun. Keşif gezileri başarısız olursa seçilen ana düşmanın keşfini yine yapmak gerektiği belirtiliyor fakat bu da göz korkutmasın çünkü Elden Ring'in mekanikleri baştan aşağı elden geçirilmiş ve oyun gerçekten çok hızlı bir tempoya uyarlanmış.

Harita içerisindeki hareket hızı epey bir artarken, sunulan alanın büyüklüğü de verilen zaman bakımından iyi dengelenmiş. Ayrıca kenarlarda çok daha rahat ulaşım sağlanabilmesi adına uzun zıplama noktaları da bulunuyor. Tüm bunlar birleşince Nightreign'de zamana karşı yarışmak hiç de sıkıcı olmuyor. Yeni "wall jump" olarak adlandırılan iki kere zıplayıp duvarları tırmanılabilecek mekaniği de unutmamak gerekiyor. Ulaşım gerçekten kolay. Ayrıca meşhur flaş atan Bandai Namco logosu artık yok. Rengini siyah yaparak kurtarılmış. Oyunun ana menü müziği de her zamanki gibi etkili bir açılış sunuyor.

Bir Rogue-Like Olarak Eksik Yönleri​

Elden Ring Nightreign genel olarak fazlasıyla beğenilse de, bir rogue-like olarak yeterli olmadığı noktalar olduğu düşünülüyor. Bunlardan bir tanesi keşif gezisi dışındaki kalıcı gelişim unsurları. Nightreign'de keşif gezileri dışındaki ana üs olan Roundtable Hold içerisinde birçok alan bulunuyor. Burada karakterin yetenekleri test edilebiliyor, günlük aracılığıyla her karakterin hikâyesi detaylı bir şekilde takip edilebiliyor, diğer karakterler ile konuşulabiliyor, karakterlere kostüm açılabiliyor – tamamen keşif gezilerinin sonunda verilen oyun içi para birimi ile – ve küçük bir mağazadan alışveriş – yine aynı oyun içi para birimi ile – yapılabiliyor. Burada aynı zamanda "relic" diye bir rün sistemi de bulunuyor. Karakterlerde bulunan rün yuvaları bu "relic"ler ile doldurularak onlara kalıcı geliştirmeler sağlanabiliyor.

"Relic"ler, hem ana düşmanlardan hem keşif gezisi sonrası rastgele hem de bahsedilen küçük mağazadan alınabiliyorlar. Zamanla daha gelişmiş rünlerle karşılaşılıyor, karaktere istenilen bonuslar sağlanabiliyor ancak bunlar başlı başına çok yetersiz bir kalıcı güçlendirme türü olarak kalıyorlar. Oyundaki ana kalıcı güçlendirme unsurunun bu olduğu için her bir keşif gezisinin kaderini belirleyen ana etken her zaman şansa dayalı oluyor ve rogue-like türünün temel ruhu – daha doğrusu rogue-lite türünün – olan oynadıkça hissedilen kalıcı gelişim Nightreign'de pek tatmin edici olmuyor.

Elden Ring Nightreign oyun içi


Bu aynı zamanda keşif gezilerinde de dengesizlik yaratan bir unsur çünkü daha önce de belirtildiği gibi bu keşif gezilerindeki zaman kusursuz bir biçimde yönetilmediğinde ikinci güne geçilse dahi bu keşifteki kazanma olasılığı inanılmaz yüksek seviyede düşüyor. Ana düşmana gelindiğinde adeta hasar vurulamıyor veya bütün değerler düşük olduğu için bir veya iki vuruşta direkt yeniliyor. Yani ya keşif gezilerini kusursuz bir biçimde yürütmek ya da ana düşmana gelindiğinde kusursuz oynamak gerekiyor. Aslında bu keşif gezilerini kusursuz bir biçimde yürütmek çok zor değil fakat herkes hata yapabilir ve hata sonrasında oyuna geri dönmeyi gerçekten gereksiz cezalandırıcı bulunuyor.

Tüm bunların dışında Nightreign'in görsel anlamda Elden Ring seviyesinde olduğu, buna rağmen PlayStation 5 Pro performans modunda dahi zaman zaman kare düşüşleri yaşandığı belirtiliyor. Özellikle her saniyenin bu kadar değerli olduğu çevrim içi bir macerada bu kare hızı düşüşleri nadiren olsa da oynanış deneyimini negatif etkileyen birer unsur oluyorlar.

Nightreign, kesinlikle kusursuz bir oyun değil ancak tahmin edilenden çok daha iyi bir oyun olduğu belirtiliyor. FromSoftware'in Elden Ring'i evrilterek bu kadar eğlenceli çevrim içi bir oyun ortaya çıkarabileceği tahmin edilemezdi. Yaşanan olumsuz durumlar dışında genel olarak deneyimden fazlasıyla memnun kalındığı ve Nightreign'i daha uzun saatler boyunca oynayacakları düşünülüyor. Oyuncuların kendilerine gerçekten güzel bir ekip kurmaları tavsiye ediliyor, oyunun tadı asıl bu şekilde çıkıyor ve tek kişi oynamaya kesinlikle uygun değil.

Artıları ve Eksileri​

Artıları:
  • Oyun, klasik souls-like temposunun aksine çok daha hızlı ve aksiyon dolu bir deneyim sunuyor. Bu durum, oyuncuların sürekli tetikte kalmasını ve anlık kararlar vermesini gerektiriyor.
  • Üç kişilik ekip sistemi, oyunu tek başına oynamaktan çok daha keyifli hâle getiriyor. Arkadaşlarla veya çevrim içi eşleştirmelerle stratejik iş birliği yaparak zorlukların üstesinden gelmek, oyunun en güçlü yönlerinden biri.
  • Souls-like ve rogue-like türlerinin başarılı birleşimi, Nightreign'i piyasadaki diğer oyunlardan ayırıyor. Bu özgün yaklaşım, farklı deneyimler arayan oyuncular için cazip olabilir.
  • Oyunun görsel kalitesi, Elden Ring seviyesinde olmasıyla dikkat çekiyor. Detaylı çevre tasarımları ve düşman modelleri, oyunculara görsel bir şölen sunuyor.
Eksileri:

  • Oyun, tek başına oynamak için tasarlanmadığı için bu modda oldukça sönük kalıyor. Yalnız oynamak isteyenler için büyük bir hayal kırıklığı yaratabilir.
  • Rogue-like türünün temelinde yer alan kalıcı gelişim hissi, Nightreign'de pek tatmin edici değil. Keşif gezileri dışındaki ilerleme seçenekleri sınırlı kalıyor.
  • Oyun içerisindeki yeni düşman sayısının az olması, özellikle gün içi karşılaşmalarda tekrara düşülmesine neden olabiliyor.
  • PlayStation 5 Pro gibi güçlü bir platformda bile zaman zaman kare düşüşleri yaşanması, oyunun akıcılığını olumsuz etkileyebiliyor.
  • Keşif gezilerinde yapılan hataların ağır bir şekilde cezalandırılması, oyuncuların zorlayıcı bir deneyim yaşamasına neden olabiliyor.
 
Back