Eski Dragon Age başyazarı David Gaider, BioWare'deki son yıllarında Dragon Age ve Mass Effect ekiplerinin birbirleriyle anlaşamadığını söyledi. Gaider, ekiplerin farklı çalışma tarzlarına ve kültürlere sahip olduğunu belirtti. Her iki ekip, adeta iki ayrı stüdyo gibi çalışıyordu ve bu durum gerilime yol açıyordu.
Gaider, BioWare'in bu gerilimi fark ettiğini ancak yıllarca yapılan ekip içi değişikliklerin sorunu çözmeye yetmediğini ifade etti. Ekipler arasında şiddetli bir sürtüşme yaşanırken, Gaider'ın Anthem ekibine katılması da bu gerilimi daha da arttırdı.
Gaider, Anthem ekibinde yaşadığı zorluklardan sonra BioWare'den ayrılma kararı aldı. 17 yıl süren BioWare kariyerinin ardından 2016'da stüdyoyu terk etti. Gaider, işten ayrılırken finansal güvenceden endişeliydi, ancak bir yıl içinde yeni bir yola girdi ve Summerfall Studios'u kurdu. Bugün Gaider, Summerfall Studios'ta yaratıcı direktör olarak görev yapıyor. Stüdyo, karakter odaklı oyunlar geliştirdiğini belirtiyor.
Gaider, BioWare'in bu gerilimi fark ettiğini ancak yıllarca yapılan ekip içi değişikliklerin sorunu çözmeye yetmediğini ifade etti. Ekipler arasında şiddetli bir sürtüşme yaşanırken, Gaider'ın Anthem ekibine katılması da bu gerilimi daha da arttırdı.
İki Ekip Arasında Uyumsuzluk Sorunları Devam Ediyor
Gaider, Anthem ekibine katıldığında büyük bir uyumsuzlukla karşılaştığını açıkladı. BioWare'in, Gaider'a "bilim fantastik" bir hikâye yazması için talimat verdiğini ancak hikâyenin sürekli olarak reddedildiğini belirtti. Gaider, hikâyesinin "çok Dragon Age tarzında" olduğu gerekçesiyle sıkça geri çevrildiğini söyledi. Gaider, Anthem'in başlangıçta "sert bilim kurgu" tarzında tasarlandığını ancak kendisine "bilim fantastik" bir atmosfer yaratması talimatı verildiğini açıkladı. Bu değişikliklerin Anthem ekibi tarafından onun hatası olarak görüldüğünü belirten Gaider, ekip üyelerinin bir RPG yapma isteksizliğini de dile getirdi.Gaider, Anthem ekibinde yaşadığı zorluklardan sonra BioWare'den ayrılma kararı aldı. 17 yıl süren BioWare kariyerinin ardından 2016'da stüdyoyu terk etti. Gaider, işten ayrılırken finansal güvenceden endişeliydi, ancak bir yıl içinde yeni bir yola girdi ve Summerfall Studios'u kurdu. Bugün Gaider, Summerfall Studios'ta yaratıcı direktör olarak görev yapıyor. Stüdyo, karakter odaklı oyunlar geliştirdiğini belirtiyor.